maandag 22 december 2008

Christmas in NY

Dit weekend heb ik Chrismas in New York gezien; prachtige winkelinrichtingen, sneeuw in Central Park, en de 25m hoge kerstboom bij Rockefeller Center. Toen we daar toch waren hebben we gelijk maar even de Top-of-the-Rock gezien: het dak van het Rockefeller Center. Hoewel het niet zo hoog is als de Empire State Building, heeft het wel een prachtig uitzicht over Central Park!

Ook kwam ik nog een 'Dutch Eatery' tegen, genaamd DankU :) waar ze poffertjes en kroketten verkopen! Mocht iemand binnenkort naar NY gaan: het zit op 57th Street, naast 6th Avenue. Aangezien ik vorige week tijdens een paar dagen NL al veel te veel kroketten/bitterballen had gegeten heb ik het even bij een portie poffertjes gehouden, maar die waren weer erg lekker!

Na het vele shoppen en Starbucken (het was -8 graden Celcius) speelden de Philadelphia Eagles zondagmiddag om 16:15. Met mijn American Football-verslaving kon ik die wedstrijd natuurlijk niet missen. Helaas speelden de New York Jets op precies hetzelfde tijdstip, waardoor het in New York lastig wordt een cafe te vinden waar de Eagles worden uitgezonden. Een korte zoektocht op Google leerde mij echter dat Tony Lukes, een bekende eigenaar van een Cheesesteak-restaurant in Philly, een bar heeft in Manhattan, die altijd vol zit met Eagles fans! En dat was inderdaad het geval: de kroeg zat vol met groene Eagles-shirts die gedragen werden door de harde Eagles kern in NY. Na een lekkere Philly Cheesesteak en onnodige verliespartij tegen de Washington Redskins (het lag aan de scheids) zijn we weer terug naar Philly gegaan. Hier zijn de foto's van NY: