dinsdag 3 februari 2009

Goodbye, Philadelphia!

Na bijna 13 maanden in Philadelphia te hebben gewoond, heb ik vorige week afscheid moeten nemen van deze stad.

In deze 13 maanden heb ik veel van Amerika ontdekt: van de 50 staten heb ik er inmiddels 24 bezocht, en natuurlijk het District of Columbia. Ik heb een historische presidentsrace meegemaakt, terwijl het land in een economische vrije val zat. Ik heb een wereldervaring opgedaan als Business Analyst bij een sterk innoverende bank; ik heb gerend, gefitnesst, gevoetbald, gefietst, gekanood, geschoten, geskied, gesnowmobield, en heel veel gereden. Ik heb daarnaast 14 sportevenementen bezocht, en ben een enorme fan van de Philadelphia Eagles geworden! Ik heb Independence Day, Thanksgiving en Christmas op zijn Amerikaans gevierd, en Sinterklaas op zijn Nederlands ;)

Ik heb op het strand gelegen in januari, twee weken nadat ik door de sneeuw liep bij -30; ik heb geleerd hoe je Beer pong speelt, ik heb Philly leren kennen als een geweldige stad en meegekregen hoe een online bank in een spannende tijd het vertrouwen van klanten weet te behouden, met een vleugje humor.

Maar, aan al het goede komt een einde. Ik heb mijn Honda Accord ingeruild voor een fiets, mijn penthouse appartement met concierge voor een altijd spannende appartement-zoektocht in Amsterdam, de heldere lucht en hete zomers voor een grijs & regenachtig (maar gezellig) Nederland en ik vervolg mijn carrière in april bij ING in Amsterdam.

Bedankt voor alle mailtjes die ik van iedereen heb ontvangen afgelopen jaar naar aanleiding van deze blog!!

Daniel van der Veen

Tot slot nog wat laatste Philly-pictures: