maandag 14 april 2008

Bezoek

Donderdagavond. Ik zit thuis te eten en een sportwedstrijd te kijken, als het brandalarm in mijn gebouw afgaat. Ik wacht even om te kijken of één of andere idioot het niet voor de gein heeft ingeslagen, maar wanneer de brandweer arriveert en tientallen mensen al buiten staan besluit ik ook maar naar buiten te gaan. Paspoort mee uiteraard! Na 20 minuten (inmiddels natgeregend – het regent hier erg weinig, maar nu spoelt het) geeft de brandweer aan dat er niets aan de hand is, en we mogen weer naar binnen.

Een uurtje later. Inmiddels ben ik aan het strijken en is de sportwedstrijd een stuk spannender geworden, als het alarm weer af gaat! No way dat ik weer voor niets in de regen ga staan, dus ik blijf lekker strijken en voor ik het weet heb ik al niet meer in de gaten dat het alarm nog klinkt. Dit gaat een half uurtje goed, maar dan begint het wel erg vreemd te ruiken in mijn appartement... Oh, het alarm staat nog steeds aan! Een blik naar buiten om te kijken hoe groot de paniek is: zeven brandweerauto’s, de straat is aan beide kanten door politie afgesloten en een paar honderd man staan naar het gebouw te kijken. Toch wel een aanleiding om weer naar buiten te gaan! Het blijkt niet veel voor te stellen, een brandje op de 6e etage, en gelukkig verdwijnt de stank ook snel. Lesson learned: Amerikanen kunnen goed overdrijven!