donderdag 30 oktober 2008

Orange Days of Giving

In Augustus organiseert ING Direct US ieder jaar de Orange Days of Giving. Op deze dag stopt (bijna) al het werk op één locatie (East Coast, West Coast, of midden in het land) zodat de medewerkers een bijdrage kunnen leveren aan de community. In plaats van aan de toekomst van onze internetbank te werken, waren we één dag huizen aan het bouwen, scholen van binnen aan het schilderen, en schoolpleinen aan het verbeteren (door bijvoorbeeld een Amerikaanse kaart op de grond te tekenen...) Het werd afgesloten met een leuk feest, onder het motto ‘Work hard, Play hard’. Onderaan dit bericht staan de foto's!

Hoe krijgt ING Direct US dit voor elkaar in de huidige hypotheekcrisis, waarbij banken om ons heen bij bosjes omvallen? Dankzij verstandige keuzes in het verleden: de hypotheken van ING Direct US zijn niet doorverkocht aan investeerders, zoals veel andere hypotheekverstrekkers deden. Aangezien het ‘eigen’ geld werd uitgeleend, is een terughoudende positie ingenomen bij het verstrekken van hypotheken. Dat betekent dat klanten een geschikte hypotheek kunnen krijgen, mits ze een goede kredietwaardigheid hebben, zelf geld inleggen, en een huis kopen dat past bij hun financiele positie. Dankzij deze houding, gecombineerd met goede rentes (mogelijk dankzij het low-cost business model), goede marketing en een klantvriendelijke aanpak is ING Direct US één van de weinige survivors van de huidige crisis! Zie hieronder een video van Bloomberg News, waarin de CEO van ING Direct US, Arkadi Kuhlmann, uitlegt waarom voor deze strategie is gekozen. Zijn boek is aan te raden! En hier is een nieuwsartikel over de positie van ING Direct US.